21 Mayıs 2008 Çarşamba

Gazi Magosa

Neyse.. huyumdur.. uzun anlatmayayım..
Geldik Magosa'ya..
Yalan yok. Kıbrıs'lilara bi gıcıklık peydah oldu bende.. Nasıl demeli.. Misal önyargılı gittim Rodos adasına.. ki Yunanistan'a ait.. bekliyorum hazırdan bir düşmanlık..
Haa rodos'a gittiğimda bişiler hissettim normal olmayan. Ama emim olduğum tek şey vardır ki.. Adamlar.senin "Türk" olduğunu farkedince.. bi şekilde bişilerin özelleştiğini ve bu özel durumun en azından senin "aleyhinde" olmadığını da idrak edebiliyorsunuz..
Kıbrıs'a gittiğinizde.. sanki bişilere saırf Türk olduğunuz için 1-0 yenik başlıyormuşsunuz gibi..
Bu duyguyu bi şekilde hissettimn.. beni kodesed tıkadıklarında ise.. emin oldum.. Haa hem ağlarım hem giderim gelin hesabı.. Fazla da zart zurt edemiyolar..Neye göre diyorsan dersen.. Şu tecrübeye göre diyorum..
Beni kodese tıktılar ya.. ertesi gün öğlen gibi bıraktılar... Ama kimliğimi vermediler.. Günlerden cuma idi yada cumartesi idi sanırım.. Salı günü gel.. Bilmme ne isimli bilmem ne polisinden al.. salı günü.. Niye pazartesiş değil diye huylandım.. vardiya meselesi sanırım..
ben pazartesiden gittim.. niye..ehh o anda ayıktım..ayıkken çıkarıyım şu işi dedim..
Kıyafet olarak.. nasıö dmeeli.. acayip bir kırmızı ve pastel mavisi karışımı..daha çok hawaian style tarzı bi cart rengi şoırtum var kıçımda (2004 de 60 ytl ye aldım valla:)))
bi yerlere giriyorum.. Bi hööst sesiduydum.. lem bana mı bu..baktım.. bana valla...bana mı dedim... burası resmi devlet dairesi bu nasıl kılık dedi.... (hah kucağıma düştü şimdi)
-valla dedim.. kapıda kılık kıyafet üzerine bir mevzuat görmedim dedim..
-* hah dedi.. ee amcuk ağızlı..ağır geşdi tabi orijinal türkce:)))
anlamadığı için.. bak haal fırça çekiyor.. nası gelirsin bu kıyafetle
- e bir insan turist ise nasıl giyinmeli dedim yamucukluğuna.. Bakınız burda.. bi şekilde.. türklere karşı negatif önyarghı var.... yada kürtlere karşı bir negatif anlayış var ve beni kürt sandı:))))
ya da sanmadı da benim türk olduğumu ildiği halde bana hala posta koyuyor.. zira kımlık bılgılerıme baksa.. görüyor ki ben Çorumlu'yum:))..
Neysew ben orda hisettim bişiler ki var bu yamucukların bizekarşı bi gıcıklığı..
demem ondandır..
Gelelim Magosa mevzusuna..
Geldik Magosa'ya...bi yerlere gitdik.. bişi meydanı diyor.. hah hatırladım.. Namık Kemal Meydanı.. Zamanında Namık Kemal buraay sürülmüş...Arabayı park ettik.. yürüyelım dıyo arkadaş.. lem ne yürücem.. benim tek aradığım bir bahis dükkanı.. yok valla..
ehh hadi bakalım...... kale var.. surları var.. kalenin surları da denize karşı.. lem dedim surlara çıkalım deniz manzara.. dikkat ettim.. bir arslan var.. eskilerden kalma..bikenara koymuşlar.. neyse dedim.. tarrak gibi..çıktık surlara.. bi kaç genş..surlarda denize karşı aşnba fişna ayaaklarında.. bok etmiyelim gençlerinin ortamını dedim.. hadi inelim..
Bi kilise var.. yadfa bir camiii.. Bilmem ne lalapaşa camiisi diyor . ama nası camii lem bu... kabak gibi belli.. kilise bu alla alla..hatta sanat dersi gören bir insan.. şak der ki.. evet gotik sanatın bir örneği:)) ama o binanın girisişinde.. info diye verilen bilgide zart diye göze çarpan.. Bilmem ne lala paşa camiisi.. ee biraz dikkatlice baktığınızda.. kçük bi başlıkla.. bilmem ne St ne kilisesi diyo...Kilisenın kuruluşu yanlış hatırlamıyorsam.. 15-16yüzyıl.. yapımı 20 yıl cıvarı sürmüş.. ee biz kıbrısı ne zaman aldık.. 1571 yılında (sokolu mehmet pşa alı eminim bak burda) nasıl eminsin dersen..
biz kıbrısı aldık os ırada girit adasını kaptırdık.. sokolu ne dedi.. meşhur lafı.. onlar bizi traş etti ama biz onların bilmem nesini aldık dediş.. yanisi.. biz daha akrlıyız mealinen bişiler dedi..
Uzun yazdık du şu mesajı tasdikleyelim

Hiç yorum yok: